Udnyt dine muligheder – tre gode bud

Træningsudstyr

Det er bestemt ikke tilfældigt, at der findes så mange forskellige træningsprodukter på markedet. Der er en mening med galskaben, og bruger du dine muligheder rigtigt, så får du også mere ud af din tid. Og hvem gider at spilde tiden?

Der er masser af muligheder for at optimere din træning, så du lettere opnår de resultater, som du arbejder hårdt for hver eneste dag – både med din kost og i centret. Måske mangler du lige de sidste gode tips til, hvordan du tager det næste skridt? Her er tre bud på, hvordan du udnytter dine træningsmuligheder, så du bruger din tid optimalt.

Spis rigtigt – også kosttilskud

Det hører ikke til sjældenhederne, at man hører folk tale om, at de træner og træner, men at de aldrig kan se forskel i spejlet. Måske skyldes det kosten. I hvert fald har det, du indtager, enorm betydning for dit udbytte af anstrengelserne. ”Du bliver, hvad du spiser” er altså ikke helt forkert, så tænk over, hvad du propper i munden.

Der findes mange tykke bøger, som beskriver, hvad der er det rigtige at spise, når du vil være fit. Har du overskuddet, så kan du vælge at gå detaljeret op i en kostplan, så du sikrer dig, at du holder det ønskede niveau. Hvis det ikke behøver være så fanatisk, kan du også vælge at gå ud fra nogle simple grundprincipper, når du vælger din kost:

  • Spis varieret. Sørg for at få både proteiner i rigelige mængder, langsomme kulhydrater og selvfølgelig også en smule fedt. Varier din kost mellem kød, grønt, mørkt brød og frugt.
  • Fyld op før, under og efter din træning. Det er afgørende, at du spiser før din træning, så du har energi til at yde bedst muligt. Under din træning skal du kende din krop, så du ved, om du har brug for energiopfyldning under din træning, eller om du kan nøjes med vand. Efter træningen er det vigtigt, at du fylder depoterne op inden for den første time. Det giver dig langt bedre udnyttelse af træningen, uanset om du har styrketrænet eller lavet cardio.
  • Vælg de rigtige kosttilskud. Proteinpulver kan være en god start, da det øger din muskelmasse og hjælper dig til en bedre restitution. Husk dog, at proteinpulver også indeholder kalorier, så det skal medregnes i din samlede indtagen. Vil du gå skridtet videre, kan du overveje at prøve ”BCAA” eller ”Pre Workout”.

Pas på din krop

Du skal altid mærke efter, hvordan din krop føles. Det gælder både under og efter din træning, at du skal lære din krop at kende. Føler du dig ikke træt og brugt efter træning, så har du måske ikke et hårdt nok program. Har du omvendt smerter udover den forventede ømhed, så skal du måske overveje, om du træner dig selv for hårdt. Efter træningen må du gerne være udkørt og træt, men du skal ikke være energiforladt. Tilpas derfor din kost, så du fortsat har overskud efter træning. Hold dog fortsat din kostplan nogenlunde i hovedet, så den ikke skrider, fordi din krop føler sig sulten.

Vælg det rigtige udstyr

Når du shopper gear til din træning, så sæt dig ind i tingene, før du lægger det hele i kurven. Tænk over, hvilken type af træning du egentlig udfører, og vælg så dine produkter. Hvis du er nybegynder, så har du nok hverken brug for ”power straps” eller kreatinpulver. Til gengæld kan alle bruge en god shaker, et par gode, velsiddende træningsbukser og en træningstaske med plads til det, du behøver.

Find det rette træningsudstyr her.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

*
*